توضیحات
پیش نیاز
دوره مقدمه ای بر الگوریتم برنامه نویسی
کسب توانایی
افراد در این دوره زبان برنامه نویسی پایتون را فرا میگیرند و توانایی حل مسائل با استفاده از این زبان را پیدا می کنند. دوره ی پایتون پیش نیاز ورود به دوره های هوش مصنوعی می باشد.
سرفصل ها
بررسی تفاوت عملگر تقسیم در نسخه ۲ و ۳
معرفی __future__ و نحوه دسترسی به تقسیم نسخه ۳ در نسخه ۲
بررسی انواع حالات نمایشی برای اعداد float
comment گذاری
معرفی چند تابع و دستور کاربردی جهت اهداف آموزشی
بررسی print در نسخه ۲ و ۳
بررسی input و raw_input در نسخه ۲ و ۳
بررسی globals و locals و range و dir و id و type
ساختار شرطی
عملگر های مقایسهای
معرفی indention
بررسی if به تنهایی
بررسی if به همراه else
بررسی elif
بررسی عبارت pass
بررسی شرط چندگانه (and و or )
بررسی شرط های تودرتو
شرط تک خطی
ترکیب شرط های تعریف شونده روی اعداد با عملگر های( )
استفاده از if و elseدر یک خط( معادل عملگر ? در زبان های c base)
رشته ها
رشته های تک خطی
رشته های چند خطی
نحوه دسترسی به یک حرف از رشته
string slicing
بررسی indexing منفی
بررسی عملکرد عملگر + و * و in در رشته ها
تبدیل داده های عددی به رشته و بالعکس
بررسی برخی کارکتر های خاص( مانند )
بررسی رشته های خام
کاربرد -*- coding: utf -8-*-
string formatting
new string formatting
old string formatting
list ها :
انواع حالات تعریف لیست
دسترسی به اعضای لیست
بهروز رسانی مقادیر لیست
افزودن و حذف اعضای لیست
بررسی عملکرد چند عملگر بر لیست
بررسی چند تابع پرکاربرد
tuple ها:
انواع حالات تعریف تاپل
دسترسی به اعضای تاپل
بررسی عملکرد چند عملگر بر تاپل
بررسی چند تابع پرکاربرد
جا به جایی مقدار ۲ متغیر
مقایسه Tuple و list
dictionary ها:
انواع تعریف دیکشنری ها
استخراج اطلاعات دیکشنری
افزودن اطلاعات به دیکشنری
افزودن اطلاعات به دیکشنری
حذف اطلاعات از دیکشنری
بررسی چند تابع کاربردی
حلقه ها:
حلقه for
حلقه تک خطی
حلقه های تودرتو
حلقه while
حلقه تک خطی
حلقه های تودرتو
بررسی else در حلقه for
اجرای حلقه بر dictionary ها
کاربرد عبارت pass و break و continue
بررسی تفاوت کاربرد while و for
توابع:
انواع تابع از نظر آرگومان های ورودی
انواع تابع از نظر خروجی
return کردن چند مقدار
تهیه داکیومنت برای تابع
تابع تک خطی
تابع lambda
توابع بازگشتی
Generator ها
مقایسه سرعت عمل تابع بازگشتی و معمولی
تعریف یک ژنراتور ها
استفاده از ژنراتور ها
بررسی کاربرد ژنراتور ها
Set ها:
تعریف مجموعه
افزودن اطلاعات به مجموعه
بررسی عملیات مجموعه ها )نظیر اشتراک و اجتمال و زیر مجموعه و …)
اجرای برنامه های پایتونی
import کردن در محیط پایتون
reload کردن برنامه
اجرا به صورت script
گرفتن ورودی از terminal
تعیین نحوه اجرای برنامه در حالت import کردن یا اجرای اسکریپتی
ماژول ها و پکیج ها:
ایجاد ماژول
ایجاد پکیج
انواع حالات import کردن
PYTHONPATH
مشکل loop بی نهایت در import کردن 2 ماژول
آشنایی با sublime و eclipse و jupyter
کاربرد semicolon (;) و backslash ()
Zen of Python
آشنایی با برخی PEP ها
معرفی عدد بی نهایت و برخی محاسبات مربوط به آن
معرفی nan
معرفی نوع داده null
بررسی تفاوت null و nan
virtualenvwrapper-win و virtualenvwrapper و virtualenv
ساخت محیط مجازی
نمایش محیط های مجازی موجود
فعال سازی و غیر فعال سازی محیط مجازی
حذف محیط مجازی
بررسی ساختار فایلهای یک محیط مجازی
تهیه نسخه پشتیبان از محیط مجازی
کنترل خطا
Assertion
try – except
finally و else بررسی عبارت
try – except های تودرتو
try – except های چندگانه
ارسال آرگومان ورودی به exception
کار با File
بررسی سطوح دسترسی به فایل
باز کردن فایل
خواندن و نوشتن در فایل
معرفی چندین تابع کاربردی
تغییر نام فایل
بستن فایل
حذف فایل
کار با فولدر ها (system directory )
کار با تاریخ و زمان
کار با دیتای اینترنت
Decorator ها:
بررسی مفهوم decorator
تعریف decorator
نحوه استفاده از decorator
معرفی و مقایسه اشیاء immutable و mutable
مقایسه deep copy و sallow copy
OOP
ساخت کلاس
ساخت شی از کلاس
class variable
دسترسی به اجزای کلاس
method
static method
class method
بررسی مفهوم self
متد سازنده __init__ (بررسی متد)
متد مخرب ) __del__ بررسی متد(
سربارگذاری عملگر ها
تهیه داکیومنت برای کلاس
افزودن و حذف دستی ویژگی به شی
در نام گذاری ها underline بررسی کاربرد
ارث بری
معرفی و مقایسه old style classes و new style classes
data hiding
بررسی روابط بین اشیاء و کلاس ها
معرفی __future__ و نحوه دسترسی به تقسیم نسخه ۳ در نسخه ۲
بررسی انواع حالات نمایشی برای اعداد float
comment گذاری
معرفی چند تابع و دستور کاربردی جهت اهداف آموزشی
بررسی print در نسخه ۲ و ۳
بررسی input و raw_input در نسخه ۲ و ۳
بررسی globals و locals و range و dir و id و type
ساختار شرطی
عملگر های مقایسهای
معرفی indention
بررسی if به تنهایی
بررسی if به همراه else
بررسی elif
بررسی عبارت pass
بررسی شرط چندگانه (and و or )
بررسی شرط های تودرتو
شرط تک خطی
ترکیب شرط های تعریف شونده روی اعداد با عملگر های( )
استفاده از if و elseدر یک خط( معادل عملگر ? در زبان های c base)
رشته ها
رشته های تک خطی
رشته های چند خطی
نحوه دسترسی به یک حرف از رشته
string slicing
بررسی indexing منفی
بررسی عملکرد عملگر + و * و in در رشته ها
تبدیل داده های عددی به رشته و بالعکس
بررسی برخی کارکتر های خاص( مانند )
بررسی رشته های خام
کاربرد -*- coding: utf -8-*-
string formatting
new string formatting
old string formatting
list ها :
انواع حالات تعریف لیست
دسترسی به اعضای لیست
بهروز رسانی مقادیر لیست
افزودن و حذف اعضای لیست
بررسی عملکرد چند عملگر بر لیست
بررسی چند تابع پرکاربرد
tuple ها:
انواع حالات تعریف تاپل
دسترسی به اعضای تاپل
بررسی عملکرد چند عملگر بر تاپل
بررسی چند تابع پرکاربرد
جا به جایی مقدار ۲ متغیر
مقایسه Tuple و list
dictionary ها:
انواع تعریف دیکشنری ها
استخراج اطلاعات دیکشنری
افزودن اطلاعات به دیکشنری
افزودن اطلاعات به دیکشنری
حذف اطلاعات از دیکشنری
بررسی چند تابع کاربردی
حلقه ها:
حلقه for
حلقه تک خطی
حلقه های تودرتو
حلقه while
حلقه تک خطی
حلقه های تودرتو
بررسی else در حلقه for
اجرای حلقه بر dictionary ها
کاربرد عبارت pass و break و continue
بررسی تفاوت کاربرد while و for
توابع:
انواع تابع از نظر آرگومان های ورودی
انواع تابع از نظر خروجی
return کردن چند مقدار
تهیه داکیومنت برای تابع
تابع تک خطی
تابع lambda
توابع بازگشتی
Generator ها
مقایسه سرعت عمل تابع بازگشتی و معمولی
تعریف یک ژنراتور ها
استفاده از ژنراتور ها
بررسی کاربرد ژنراتور ها
Set ها:
تعریف مجموعه
افزودن اطلاعات به مجموعه
بررسی عملیات مجموعه ها )نظیر اشتراک و اجتمال و زیر مجموعه و …)
اجرای برنامه های پایتونی
import کردن در محیط پایتون
reload کردن برنامه
اجرا به صورت script
گرفتن ورودی از terminal
تعیین نحوه اجرای برنامه در حالت import کردن یا اجرای اسکریپتی
ماژول ها و پکیج ها:
ایجاد ماژول
ایجاد پکیج
انواع حالات import کردن
PYTHONPATH
مشکل loop بی نهایت در import کردن 2 ماژول
آشنایی با sublime و eclipse و jupyter
کاربرد semicolon (;) و backslash ()
Zen of Python
آشنایی با برخی PEP ها
معرفی عدد بی نهایت و برخی محاسبات مربوط به آن
معرفی nan
معرفی نوع داده null
بررسی تفاوت null و nan
virtualenvwrapper-win و virtualenvwrapper و virtualenv
ساخت محیط مجازی
نمایش محیط های مجازی موجود
فعال سازی و غیر فعال سازی محیط مجازی
حذف محیط مجازی
بررسی ساختار فایلهای یک محیط مجازی
تهیه نسخه پشتیبان از محیط مجازی
کنترل خطا
Assertion
try – except
finally و else بررسی عبارت
try – except های تودرتو
try – except های چندگانه
ارسال آرگومان ورودی به exception
کار با File
بررسی سطوح دسترسی به فایل
باز کردن فایل
خواندن و نوشتن در فایل
معرفی چندین تابع کاربردی
تغییر نام فایل
بستن فایل
حذف فایل
کار با فولدر ها (system directory )
کار با تاریخ و زمان
کار با دیتای اینترنت
Decorator ها:
بررسی مفهوم decorator
تعریف decorator
نحوه استفاده از decorator
معرفی و مقایسه اشیاء immutable و mutable
مقایسه deep copy و sallow copy
OOP
ساخت کلاس
ساخت شی از کلاس
class variable
دسترسی به اجزای کلاس
method
static method
class method
بررسی مفهوم self
متد سازنده __init__ (بررسی متد)
متد مخرب ) __del__ بررسی متد(
سربارگذاری عملگر ها
تهیه داکیومنت برای کلاس
افزودن و حذف دستی ویژگی به شی
در نام گذاری ها underline بررسی کاربرد
ارث بری
معرفی و مقایسه old style classes و new style classes
data hiding
بررسی روابط بین اشیاء و کلاس ها
بازار کار
هرچند پایتون یکی از پرکاربرد ترین زبان های برنامه نویسی است اما امکان پیدا کردن شغل صرفا با گذراندن این دوره کم است اما غیر ممکن نیست. افرادی که از این دوره فارغ التحصیل می شوند احتمال پیدا کردن شغل به صورت کارآموز را در شرکت های نرم افزاری خواهند داشت.
توضیحات
زبان برنامه نویسی پایتون یکی از پر کاربرد ترین زبان های برنامه نویسی است زیرا علاوه بر رایگان بودن ساختار بسیار ساده ای نیز دارد و همین امر موجب شده که بیشتر افرادی که به صورت میان رشته ای فعالیت میکنند پایتون را به عنوان ابزاری برای حل مسائل انتخاب می کنند. در ادامه به برخی از کاربرد های این زبان اشاره شده است.
برنامه نویسی وب
یادگیری ماشین
یادگیری عمیق
تحلیل داده
web scrapping
امنیت و تست نفوذ
big data
برنامه نویسی موبایل
آموزش علوم کامپیوتر
پردازش تصویر و بینایی رایانه.
روباتیک
توسعه بازی
پزشکی و داروسازی
زیست شناسی و بیوانفورماتیک.
پلاسما
علوم اعصاب و روانشناسی
برنامه نویسی وب
یادگیری ماشین
یادگیری عمیق
تحلیل داده
web scrapping
امنیت و تست نفوذ
big data
برنامه نویسی موبایل
آموزش علوم کامپیوتر
پردازش تصویر و بینایی رایانه.
روباتیک
توسعه بازی
پزشکی و داروسازی
زیست شناسی و بیوانفورماتیک.
پلاسما
علوم اعصاب و روانشناسی
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.